هفته ملی سلامت بانوان گرامی باد

 

 

زنان در جامعه نقش کلیدی دارند و حفظ سلامتی و تندرسی خانم ها بسیار حائز اهمیت است.


نکاتی برتر برای سلامتی زنان:


استرس خود را از بین ببرید: استرس می تواند عواقب قابل توجهی در سلامتی داشته باشد ، از ناباروری گرفته تا خطرهای بالاتر افسردگی ، اضطراب و بیماری های قلبی
زنان برای سلامتی خود رژیم گرفتن را متوقف کنند: برای سلامتی خود از گرفت رژیم های سنگین و بیهوده خودداری کنند. خوردن غذای سالم به این معنا نیست که مجبور باشید هر از گاهی از یک لیوان نوشابه یا یک قطعه کیک شکلاتی مورد علاقه خود چشم پوشی کنید.
کلید این مسئله اعتدال است
سلامتی زنان همراه تحرک بیشتر: خانم ها برای حفظ سلامتی خود ، جلوگیری از پوکی استخوان ، بیماری های قلبی ، سرطان و دیابت حداقل سه تا پنج بار در هفته به ترکیبی از تمرینات قلبی و مقاومتی یا تحمل وزن نیاز دارند.
زنان شاغل و سلامت: مخاطرات شغلی یکی از مهمترین عواملی است که در حیطه سلامتی خانمهای شاغل باید به آن توجه شود. فرسودگی شغلی اثرات مخربی بر بهداشت و سلامت روان خانم‌های شاغل بر جای گذاشته و موجب می‌شود مشکلات جسمی نیز در آنان افزایش یابد.
بهترین راهکار به حداقل رساندن مشکلات شغلی خانمها در محیط کار آنان است که باید توسط مدیران طراحی و اجرا شود.
توجه به تغذیه مناسب: مصرف گوشت و مواد پروتئینی، استفاده از لبنیات به خصوص شیر به اندازه کافی، گنجاندن سبزی و میوه در سبد غذایی و رعایت الگوی مناسب در هرم غذایی برای زنان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
توجه به سلامت روان: آیا تاکنون به مسؤولیت‌های سنگین و فشارهای روحی روانی زنان اندیشیده‌اید؟ زنان در صورتی می‌توانند از سلامت روان برخوردار باشند و خانواده تحت پوشش خود را به خوبی مدیریت کنند که از توانمندی‌ها و امکانات لازم بهره مند شوند و آرامش روان داشته باشند.
بنابر این باید به نکاتی ذیل توجه داشته باشیم، در خانواده همراهی و همکاری با همسرتان داشته باشید 2. زنان  بایدمدیریت اضطراب داشته باشند، گوشی همراهتان را مدتی کنار بگذارید، زمانی را با دوستان و خانواده بگذرانید، ورزش کنید و به اندازه کافی بخوابید.


« روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر زیار»